Reklama Współpraca Forum Sitemap
Szukaj: Dodaj wyszukiwarkę do FireFoxa!
Dodaj do ulubionych ustaw jako startową  
Polecamy: Sprzęt do siłowni Wyposażenie siłowni Odżywki i suplementy  
Kulturystyka - Trening - Trening na rzeźbę
strona główna FORUM słownik Praca Sprzęt do siłowni
Odchudzanie kulturystyka - trening

Kulturystyka - Artykuły
Kulturystyka jest dyscypliną sportu zawodowego lub amatorskiego. Kulturystyka polega na wypracowaniu pięknej, muskularnej sylwetki poprzez odpowiednie ćwiczenia siłowe i dobrze ułożoną dietę oraz wspomaganie. Kulturystyka stała się dyscypliną sportową pod koniec 40. lat dzięki braciom Weider (w 1946 założyli IFBB). Prekursorem kulturystyki nowoczesnej jest niemiecki siłacz Eugen Sandow. Najważniejszymi i najbardziej prestiżowymi zawodami kulturystycznymi są: Mr. Olympia, Mister Universe, Arnold Classic, Mister World, Mister International, Night of Champions, Ironman Pro Invitational

Trening na masę
Trening na rzeźbę
Trening na siłę
Trening na wolnych ciężarach
Trening poranny
Rodzaje ćwiczeń
Typy ćwiczeń
Zasady treningowe Weidera
Trening piramidalny


 
Trening na rzeźbę  
Lato, wakacyjny wyjazd, zawody kulturystyczne. Każdy z nas chciałby dobrze się prezentować. Naszą wielką przewagą nad innymi może być dobrze dopracowana sylwetka z widocznymi zarysami kształtów. Chcąc to osiągnąć musimy pozbyć się paru procent tkanki tłuszczowej jaka otacza nasze mięśnie. Celem cyklu na rzeźbę jest redukcja tkanki tłuszczowej w organizmie i poprawienie gęstości włókien mięśniowych.

Chcąc się wyrzeźbić zwiększamy liczbę powtórzeń nawet do 20 (zalecane jest wykonywanie minimum 12 powtórzeń). Wykonujemy 3-4 serie poszczególnych ćwiczeń. Jedną grupę mięśniową dobrze jest męczyć podczas treningu nawet czterema różnymi ćwiczeniami. Przerwy między seriami należy skrócić do 30-40 sekund. Do redukcji tkanki tłuszczowej niezbędny jest trening aerobowy wykonywany po każdym treningu anaerobowym (min 30 minut). W tym cyklu starajmy się ćwiczyć na wyciągach i maszynach.


Proporcje składników odżywczych:
Białko - 45%
Węglowodany - 45%
Tłuszcz- 10%

Bardzo pomocne w celu redukcji tkanki tłuszczowej są następujące suplementy:
1. L-karnityna
2. Synefryna
3. HMB
4. Tauryna
5. Sprzężony kwas linolenowy (CLA)
6. Efedryna
7. fat-burner

Podczas rzeźbienia się niezwykle pomocne są odżywki wysokobiałkowe i suplementy o działaniu antykatabolicznym: HMB i BCAA

Uwaga: Należy unikać węglowodanów przetworzonych, takich jak chleb biały, płatki kukurydziane, słodycze, napoje słodzone.



Tematy powiązane:
1. Trening obwodowy
2. Dieta Atkinsa
3. Dieta ABS
 
  Dyscypliny sportowe

Fitness

Strongman

Kick-boxing

UFC

Futbol amerykański

Piłka nożna

Pływanie

Skoki narciarskie
  Pozostałe serwisy

Gastronomia

Suplementacja

Sklepy sportowe

Medycyna sportowa

Plotki sportowe

Turystyka
  Polecane

Urlop, wczasy, wakacje

Odżywki i suplementy

Atlasy treningowe

Podstawy kulturystyki
Plany treningowe
Suplementacja
Zagłosuj
(c) 2009 magicsport.pl - kopiowanie dozwolone jedynie po uzyskaniu zgody zarz�du magicsport.pl - prawa autorskie
Strony Internetowe
Cenimy Twoją Prywatność